Daisypath Anniversary tickers Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, May 2, 2012

Terkilan


Assalamualaikum..

Ini tidak adil tidak adil tidak adil bagiku. Macam lagu Yuna la pula kan. hehe.

Semalam masa makan malam, Mama saya ada cakap lagi mengenai nanti bila saya bersalin tiada siapa nak tengok-tengokkan saya jika dia, Abah saya dan Kuchik (adik lelaki saya) dapat tempat untuk menunaikan haji di kota suci Makkah. Sudah acap kali Mama cakap benda ni. Acap kali juga saya cuba untuk tidak menunjukkan riak sedih. Acap kali juga saya rasa takut pabila tiba masa tu nanti. Mampukah saya ye?

"Along pun nanti pergi bercuti masa kamu nak bersalin tu, yang ada pun Alang je." sambung Mama saya lagi. Saya hanya mampu berdiam diri je la. Tapi tipulah kalau saya cakap saya tidak terkilan. Kadang-kadang saya rasa bosan sebab selama ni saya hanya ada untuk orang yang saya sayang tapi mereka ada tak untuk saya masa saya perlukan mereka?

Tapi saya kena pasrah dengan ketentuan-Nya. Dia lebih Mengetahui apa yang terbaik buat diri saya dan bayi dalam kandungan saya ni. InsyaAllah. Pejal la yang jadi kekuatan saya sekarang ni walaupun kadang-kadang Pejal ada juga buat saya sakit hati tapi itulah pengikat kasih antara kami. Sayang cintakan B tau. :D

Saya tidak pernah nak menghalang Abah, Mama & Kuchik untuk pergi menunaikan haji. Saya tahu Mama memang da lama kepingin nak pergi menunaikan ibadah haji. Rasa bersalah pula nanti kalau saya letakkan mereka di persimpangan dilema. Mereka tidak perlu berasa begitu pun. Niat mereka nak melakukan ibadah bukannya nak bersuka ria. Saya doakan perjalanan mereka selamat pergi dan pulang. InsyaAllah. Amiinn.

Kepada baby kami,

" Mungkin ni pengorbanan pertama Mama setelah nanti baby lahir ke dunia ni. Mama kena hadapi semuanya tanpa orang-orang yang Mama hormati & sayangi kecuali Papa baby nanti wajib ada masa baby nak kuar tu sebab Papa kena azankan baby nanti. hehe. Tapi Mama tak pernah merungut sebab ni semua menjadikan Mama lebih kuat tau nak menghadapi dugaan yang mendatang. InsyaAllah. Mama berdoa supaya baby senang keluar nanti bila masa baby dah tiba nanti. Amiinn. Papa & Mama sayang baby sangat2. "

P/s : Doakan yang terbaik untuk kami ye. Mudah-mudahan. InsyaAllah. Amiinn. :)


 Gamba kaki baby kami "cycling" :D
                                                 
                                            

No comments:

Post a Comment