Daisypath Anniversary tickers Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, November 6, 2012

Berpantang aka Confinement


Assalamualaikum u ollssss!

Baru ada masa cket nak hapdet blog hari ni.

Masih berpantang? Iye dong, udah 30 hari genap. Happy 1 month baby Aqeel! Cepat-cepat membesar dengan sihat dan kuat ye!

Pengalaman berpantang? Saya makan sup ayam + halia + bawang putih selama 22 hari okay! Kental tak? Parents saya memang tegas bab pantang ni. Pantang makan, pantang keluar rumah, pantang sidai kain, pantang naik tangga, pantang jumpa doktor. Memang jiwa kacau jap la sekarang ni. Sorry la kalau status kat fesbuk tu merapu cket sekarang ni. Bukan musim mengawan la katakan. Oooppss! 

Tapi masa berpantang ni memang kena kuat semangat, lagi kuat daripada masa nak bersalin. Sebab semua benda tak boleh buat + sakit jahitan perineal + baby setiap 2 jam nak susu + tak cukup tidur + nak perah susu badan + pakai bengkung + pakai minyak halia + jalan kena macam geisha = PENAT!

Bayangkan la saya batuk dah hampir 2 minggu tapi langsung tak boleh jumpa doktor sebab tak boleh pijak tanah kat luar rumah, kelakar kan? Tapi itulah hakikatnya yang terpaksa dan saya dipaksa lalui. Stressssssss.

Tapi saya tengok orang lain yang baru lepas bersalin seminggu da merayap sini sana. Pergi jalan-jalan makan burger. Contohnya, wife Aqasha tu, czer lagi da keluar jalan-jalan makan burger Carl's Junior. Power tak?  (btw, saya memang stalker tegar Aqasha dgn wife dia. Suka tengok life diorg!)

Sabarlah wahai hati. Lagi 2 minggu je nak habis pantang. Yeay! Takde nak extend2 ye, kalau nak extend korang jela pantangkan untuk saya ye. Saya dah tak sanggup. Huuuu. Sorry.

Mood : Sangat tak sabar nak bawa baby Aqeel dalam stroller dia pergi jalan-jalan dari Subuh sampai Isyak. Suka hati sangat! Cepat masa berlalu, pleaseeee! :D

Wassalam..

2 comments:

  1. Eli, I pantang paling best. Takde pantang langsung. Haha.
    Tapi takpe, nak cpt kurus kna la follow pantang larang kn. n for long term effects.
    Eli, exchange blog link jom! I dah add your link in mine.

    ReplyDelete
  2. hehe. thanx fiz! btw, mcm mana nak tukar link? ajar i cket. :D

    ReplyDelete