Daisypath Anniversary tickers Lilypie First Birthday tickers

Saturday, December 1, 2012

Tidak kenal erti syukur




Assalamualaikum..

Hari ni saya nak bermonolog dengan diri sendiri..

Syukur?

Saya rasa saya terlalu jauh untuk memahami erti syukur. Kenapa?

Sebab walaupun saya dikurniakan suami yang sentiasa berusaha kuat untuk memberikan segala kemewahan mengikut kemampuan dia tapi saya tetap merungut. 

Sebab walaupun saya dikurniakan anak lelaki yang comel, cukup sifat, sempurna, sihat walafiat tapi saya tetap menangis pabila badan terasa amat penat dengan perubahan ini.

Sebab walaupun saya diizinkan olehNya untuk bersalin normal, tapi saya tetap mengomel macam-macam. 

Sebab walaupun saya mempunyai duit simpanan, kereta, dan insyaAllah rumah, tapi saya tetap berasa tidak cukup.

Kenapa? Kenapa saya perlu berasa gelisah? 

Kenapa saya sering terusik pabila ada mulut-mulut jahat yang mengata mengenai diri ini? Bukankah sepatutnya saya pekakkan telinga sahaja. Senang bukan?

"Ya Allah, hambamu ini terasa semakin jauh dari-Mu. Janganlah Engkau buang aku dari pandangan-Mu. Aku mohon petunjuk dari-Mu supaya aku dapat hidup dengan aman dan tenteram tanpa anasir-anasir luar yang selalu menggangguku. Aku mohon Engkau lindungilah suamiku, ibubapaku, anak lelakiku serta ahli keluargaku yang lain. Engkau kurniakanlah keluargaku dengan rezeki yang halal, kesihatan yang baik serta hidup yang harmoni. Amin Ya Rabbal Alamin." 

Wassalam..

No comments:

Post a Comment