Daisypath Anniversary tickers Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, July 18, 2012

Rumah pertama kami :D


Assalamualaikum..

Yeay, Alhamdulillah kami dah bayar deposit untuk rumah baru kami!

Rasa bahagia sangat walaupun rumah tu takdelah besar mana tapi kami tetap bersyukur dan bangga sebab itu merupakan rumah pertama kami dan ianya merupakan hasil titik peluh kami bekerja selama ni. Tak rugi apabila kita mula menyimpan dari usia muda. ^______^

Ini semua rezeki baby A kami. Sejak saya mengandungkan baby A kami ni, alhamdulillah rezeki dia ada je. Memang itu janji Dia kepada hamba-hambaNya. Rezeki anak memang ada. InsyaAllah. Nak tau tak kenapa saya cakap rezeki baby A kami ni murah? Sebab rumah yang bakal kami menginap ni da "fully furnished". Tinggal sikit-sikit je nak tambah barang apa yang patut. Kiranya kami ni cuci kaki masuk rumah ni nanti. Saya selalu bisik kat baby A kami "Ini semua rezeki awak tau, semoga nanti menjadi anak yang soleh dan berjasa k sayang?"

Keperluan yang kami da ada :

1. Peti Ais
2. Stove
3. Kabinet Dapur
4. "Built in cupboard" di setiap bilik tidur.
5. TV
6. Dressing table
7. Langsir
8. Aircond
9. Kipas & Lampu
10. Katil Queen size untuk bilik baby kami!

Keperluan yang belum ada :

1. Washing machine
2. Sofa
3. Dining table
4. Katil untuk bilik tidur kami


Rasa tak sabar nak hias rumah sendiri pula lepas ni! Nak hias bilik baby A kami nanti, yeay!

p/s : Tuan rumah tu tanya Pejal " Umur awak ni berapa?". Pejal jawab " 24 tapi muka da nampak macam 28". Tuan rumah "24? Mudanya dah nak beli rumah. Duit sendiri ke?". Pejal jawab "Ye duit sendiri. Muda ke? Hehe". Tuan rumah tu balas " Memang sangat muda lagi-lagi kalau guna duit sendiri sebab yang paling muda saya penah deal umurnya 28, memang saya salute awak ni". Pejal jawab " Tadelah, biasa-biasa je, ni semua rezeki baby kami dalam perut tu". Tuan rumah "Isteri awak mengandung ke ni, tak nampak macam mengandung pun.". Saya "-_-".
Saya bukan sebarang gemuk, saya mengandung laaaaa. Kalau gemuk macam ni sebelum kahwin memang Pejal da reject awal-awal da tuan rumah oi.

4 comments:

  1. wah best nye beli umah da complete..sama beli umah gak,tp xcomplete cam eli nye..best2! plg xthn part "Saya bukan sebarang gemuk, saya mengandung laaaaa. Kalau gemuk macam ni sebelum kahwin memang Pejal da reject awal-awal da tuan rumah oi" hahahha.

    ReplyDelete
  2. hehe. Alhamdulillah. Rezeki baby dalam perut ni haa. hehe. Itula pasal, ramai ingat eli ni gemok semata je, tensen je kadang2. haha. Rahmah beli rumah kat mane?

    ReplyDelete
  3. kat kk...sni umah sewa mhl cm kl...so alang2 suh popo beli je...

    ReplyDelete
  4. owh rahmah dok kk ye? popo keje kt sne ke? rahmah xkeje kn? best kn dok umah jaga baby..

    ReplyDelete