Daisypath Anniversary tickers Lilypie First Birthday tickers

Saturday, August 4, 2012

Bulan menguji kesabaran


Assalamualaikum semua..

Hari ni saya sangat-sangat "frust" dengan orang sekeliling yang selalu je mengambil kesempatan di atas kebaikan pejal. Bukan saya nak puji suami sendiri tapi kali ni saya dah tak boleh nak sabar lagi la.

Tolong la ada sifat perikemanusiaan sikit. Mereka ni memang tak fikir ke pejal ni da ada tanggungjawab terhadap isteri dan bakal baby kami ni?

Kalau pejal da jutawan nanti saya tak kisah dia nak bersedekah banyak mana pun ok. Tapi sekarang ni bagilah kami ni bernafas dulu. Penat la camni..

Apa yang saya pening kan?

1. Kalau orang telefon pejal je mesti nak PINJAM DUIT/MINTA BARANG YANG BELUM DIBAYAR. Ingat suami saya ni agensi pinjaman wang ke? Kalau mereka ingat macam tu saya tidak akan teragak-agak nak kutip "interest" nya sekali ok??!!

2. Kedai pejal tu adalah kedai telekomunikasi bukannya kedai/rumah kebajikan yang boleh suka-suka bawa satu keluarga kau menetap kat sana TANPA BAYAR SEWA! Lepas tu, penyewa baru nampak apa yang tak patut terus tunda nak menyewa dekat situ. Siapa nak bayar ganti rugi? Kau ke???!!! 

3. Setiap kali keluar makan/minum, pejal yang kena bayar bil. Hamboihhh. Sedapnya korang nak melantak free je. Itu kadang-kadang saya ni malas nak melepak dengan kawan-kawan/orang-orang sekeliling pejal sebab taknak sakit hati.

Jangan ingat saya diam selama ni saya takkan buat apa-apa.

Saya dah cukup bersabar da ni. Disebabkan mereka ni tak pernah nak hormat/fikir perasaan seorang wanita yang tengah sarat mengandung, oleh itu saya tulis entry pasal ni.

Kepada yang tersinggung selepas membaca memang saya maksudkannya dan tolong jangan menyusahkan kami lagi ye. Saya merayu!

No comments:

Post a Comment