Daisypath Anniversary tickers Lilypie First Birthday tickers

Thursday, September 27, 2012

Bertenang aka Calm down


Assalamualaikum.

Hari ni pergi follow-up check-up lagi baby agresif saya ni. Macam biasa la, ambil ujian air kencing, timbang berat badan (naik 2 kilos). Berat baby doktor tak check lak tadi. Hadeh.

Hari ni yang pelik sikit ialah mengenai tekanan darah tinggi saya. Nurse kena ambil bacaan sampai 4 kali sebab tinggi. Check-up sebelum ni 119 je, tapi tadi sampai 160. Mak aih. Nurse sampai kena pesan " Awak pergi bertenang dulu nanti kita ambil bacaan balik okay?". Lakha lakha la nurse ni. -_-"

Saya pun kononnya pergi "bertenang". Haha. Tak payah la tau cara saya bertenang tu macam mana. Bacaan terakhir tekanan darah saya ialah 131. Masih tinggi jika nak dibandingkan dengan bacaan follow-up check-up sebelum ni tapi nurse layankan je.

Lepas tu kami masuk bilik doktor express ni. Sebab apa tau saya panggil dia doktor express, sebab dia cakap macam bullet train kat jepun tu. Saya hanya dengar dia cakap "Ok, Puan boleh baring" & "Ok, kita jumpa lagi 2 minggu ye Puan". Ha tu je. Sedar-sedar da kat luar bilik da.

Tapi hari ni saya dapat tangkap doktor cakap " Baby you da turun ni". Alhamdulillah. Rasa makin tak sabar lak nak ciummmmm anak sendiri!

Okaylah, da sakit pinggang + saya nak tonton drama bersiri "Dan bila esok". Sedih cerita ni sebab dia kahwin dua. Motif? Tak ada motif cuma hormon terlebih dirembes. -_-"

Wassalam..

No comments:

Post a Comment