Daisypath Anniversary tickers Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, September 11, 2012

Persahabatan



Assalamualaikum sahabat!

Apa maksud sahabat pada kalian?

1. Orang yang akan hubungi kamu setiap hari/selang beberapa hari untuk bertanya khabar & borak-borak kosong?

2. Orang yang akan mengajak kamu melepak lepas balik kerja atau lepas habis kelas kepada yang masih menuntut.

3. Orang yang akan bersusah senang dengan kamu. Bukan masa senang je dia muncul, bila susah lari macam lipas kudung.

Apa-apa pun bagi saya, 

"Persahabatan ialah mengenai pengorbanan yang kita takkan pernah berkira. Mungkin pada abad yang lepas kamu memerlukan pertolongan saya dan mungkin pada fasa ini saya pula yang memerlukan pertolongan kamu. Jadi tak perlulah perkataan ikhlas ataupun tidak di dalam butir bicara percakapan."

Jadi apabila asyik saya je yang menghubungi kamu untuk bertanya khabar yang mana saya tak pernah nak berkira. Terasa pasti ada dan saya harap kamu faham tapi rupanya tidak. Sebaliknya kalian asyik mengatakan "I hope you understand" kepada saya. Apakah?

Dan apabila perkataan TIDAK IKHLAS keluar dari mulut seorang sahabat. Cukup sampai di situ sahaja saya rasa. Ditambah pula apabila kalian meletakkan saya ditempat seolah-olah saya yang meminta-minta dari kalian. Tidak mengapalah. Saya ingat persahabatan kita selama ni tidak diukur dengan wang ringgit tapi saya silap besar. Besar sangat!

Saya masih ada orang lain yang masih menyayangi diri ini tanpa wang ringgit jadi ukuran. Masih ramai yang mengambil berat mengenai diri ini, yang boleh bertanya khabar walau sesibuk mana pun kehidupan seharian mereka. Saya pun sudah berumahtangga tapi saya masih mampu untuk mendail nombor kalian untuk melepaskan rindu di dada.

Dan masih belum terlambat untuk saya mencari SAHABAT sejati.

No comments:

Post a Comment